felhasználónév:   jelszó:   
    
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor zsír
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
Négyütemű jet olajok
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor konzerváló szerek
Hajómotor zsírok
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
OLAJ- és ÜZEMANYAG SZŰRŐK
Honda olajszűrők
Johnson/Evinrude olajszűrők
MerCruiser olajszűrők
MerCruiser üzemanyag szűrők
Mercury-Mariner olajszűrők
Selva olajszűrők
Suzuki olajszűrők
Tohatsu olajszűrők
Volvo Penta olajszűrők
Volvo Penta üzemanyag szűrők
Yamaha olajszűrők
Yamaha üzemanyag szűrők
SEAJET ALGAGÁTLÓ BEVONAT
SeaJet alapozók
SeaJet algagátló festékek
 










A VISZKOZITÁS:


Folyadékok nyúlóssága / folyáskészsége. A viszkozitás egy mérőszám, amely az olaj sűrűségére illetve hígságára utal egy bizonyos hőmérsékleten.
Az olajok hidegben viszkozitásuknak megfelelően sűrű folyásúak, de a hőmérséklet emelkedésével híg folyásúak lesznek.
Ezt a jelenséget hőmérsékletfüggő viszkozitásnak nevezik, ami a motorolajok
esetében pl. a bázisolaj valamint az adalékok kiválasztásával szabályozható.

HTHS-viszkozitás ( High Temperature High Shear - magas hőmérséklet nagy nyírás ).
Nagyon erős olaj igénybevétel esetén a gyakorlatihoz közel került viszkozitási adatok érdekében keletkezett néhány éve az un. HTHS-viszkozitás. Ilyenkor a kenési helyeken magas ( 150 oC ) olajhőmérséklet és jelentős nyírásterhelés ( nagy motorfordulatszám ) mellett ellenőrzik az olaj viselkedését.

Ha ez az érték 3,5 mP*s-nél magasabb, akkor magas ill. normál HTHS-viszkozitásról beszélünk.
Ha éppen 3,5 mPa*s, vagy az alatt van, akkor csökkentett, vagy alacsony a HTHS-viszkozitás.
A csökkentett magas hőmérsékleti-HTHS viszkozitású olajok alacsonyabb üzemanyag fogyasztást tesznek lehetővé.
Természetesen ez csak olyan motorokra érvényes, amelyekben az ilyen olajok használata ajánlott.

Értelemszerűen régebbi évjáratok számára nem megfelelő, emellett mindig figyelembe kell venni a szerviz előírásokat és a gyártómű ajánlásait.


AZ ÖN KOSARA ÜRES!
 
- A MOTUL minőség.

- Jön a tél !

- Mit és hová kenjünk, öntsünk ?

- Tavaszi teendők.
 
- ACEA szabványok

- API osztályzás

- Az adalékolás.

- Az olajnyomás ...

- Korszerű motorolajok ...

- Mi a viszkozitás ?

- Mi az alapolaj ?

- SAE besorolások

- Szintet. vagy ásványi ?

- Szintetikus előnyök.
 
- Adatvédelem

- Kedvezmények !

- Szállítási feltételek

- Vásárlási feltételek
 



       
Copyiright 2009 Hajosolajok.hu