felhasználónév:   jelszó:   
    
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor zsír
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
Négyütemű jet olajok
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor konzerváló szerek
Hajómotor zsírok
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
OLAJ- és ÜZEMANYAG SZŰRŐK
MerCruiser olajszűrők
MerCruiser üzemanyag szűrők
Mercury-Mariner olajszűrők
Volvo Penta olajszűrők
Volvo Penta üzemanyag szűrők
Yamaha olajszűrők
Yamaha üzemanyag szűrők
 










Tavaszi teendők :



Elérkezett a várva várt tavasz, s rövidesen hajónkat is fel kell ébreszteni téli álmából.
E rövid összeállítással segíteni szeretnék abban, hogy a vízre szállás örömteli legyen.

1.) Az akkumulátor. Amennyiben gondos hajós módjára a hajóból kiszerelve tároltuk és havonta egyszer rátöltöttünk, tegyük a helyére. Ha az akku a hajóban telelt és nem foglalkoztunk vele, feltétlenül töltsük fel és mérjük meg a feszültségét. 12,5 V felett használható. Ha a töltést nem veszi, sajnos le kell cserélnünk.

2.) A hajtómű. Amennyiben a leállításkor megtörtént az olajcsere, nincsen vele tennivalónk.
De, ha nem foglalkoztunk vele, feltétlenül cseréljük le az olajat.
A gyártóművi előírásoknak megfelelő SAE 90-es viszkozitású, API GL 4 vagy API GL 5 minősítésű, kifejezett vízimotor hajtóműolajat kell használnunk.
Javaslom a kiváló minőségű MOTUL Translube olaj használatát !
Ha a leeresztett olajunk vizes volt, feltétlenül forduljunk szervizhez. Vagy a propellertengely- vagy a vízpumpa szimmering adta meg magát és cserélni kell.

3.) A motor. Négyütemű külmotorok esetében illetve a beépített motorok blokkjában a motorolajat 100 óránként vagy egy évben egyszer (használat esetén) szükséges lecserélni. Célszerű a téli leállításkor, de most tavasszal sem késő !
Vegyük figyelembe a gyártó előírásait az olaj kiválasztásánál.
Ismételten a MOTUL termékeit javaslom, hiszen valamennyi vízimotor típushoz van csúcsminőségű motorolaj a kínálatában. Tanulmányozza át bátran az áruházi kínálatot !

4.) Az üzemanyag rendszer. Amennyiben az üzemanyagtartályban van üzemanyag, de azt nem stabilizálták le a tárolás előtt feltétlenül szükséges egy takarítás a rendszerben. Ennek célja a lerakódott üzemanyag alkotórészek (lepedékek, mézgák, stb.) eltávolítása a karburátor és az injektor fúvókáiról, alkatrészeiről, diesel motor esetében az adagolóból.

Nem kell költséges szét-össze szereléstől tartania ! A MOTUL erre a problémára is kínál megoldást:
A MOTUL Fuel System Clean és a MOTUL Diesel System Clean adalékot csupán az üzemanyag tartályba kell önteni ! Rövid idő alatt, használat közben oldja fel a szennyeződést a rendszerben és az távozik az égéssel.
Ezen termékek használata melegen ajánlott 4-5 tankolásonként még szezon közben is !

5.) Üzemanyag tartály. Kétütemű, keverékes csónakmotor használata esetén erősen ajánlott üzemanyag stabilizáló adalék használata. Ekkor ugyanis a motorolaj nem tud kiválni a benzinből még hosszú üzemszünetek alkalmával sem.
Figyelmébe ajánlom a MOTUL Stabalizer termékünket, mely ötletes adagolófejes flakonban kapható és a kis mennyiségű benzinhez is pontosan kimérhető az adalék.
Ha a négyütemű motorját 1 hónapnál ritkábban használja vagy a jövő téli tárolásra gondol, feltétlenül fontolja meg a termékünk alkalmazását !

6.) A hajócsavar. Vizsgáljuk át a hajócsavarunkat. Nincs-e rajta csorbulás, repedés, kavitációs kopás. A kiegyensúlyozatlan hajócsavar használata súlyos hajtóművi károkat eredményez.
Javíttassuk meg az ilyen hajócsavart vagy cseréljük újra !
Tisztelettel ajánlom az általam forgalmazott SOLAS hajócsavarokat, melyek korunk legkorszerűbb technikájával és anyagaiból készülnek. Böngéssze át a www.hajocsavarok.hu oldalt !
Szervizünk készséggel áll rendelkezésére a hajócsavarok javításában, készüljenek azok alumíniumból vagy acélból. Tökéletes, újszerű csigát fog viszontlátni, ha ránk bízza !

7.) Elektromos rendszer. Ellenőrizzünk le minden berendezést (világítás, kürt, szivattyú, rádió, radar, stb.) és ha szükséges javítsuk (javíttassuk) ki.

8.) Algavédelem. Amennyiben hajónkat vízen tároljuk feltétlenül frissítsük fel az algavédő festésünket. A korszerű anyagok használatával az algásodás gyakorlatilag teljesen megszüntethető. Ne feledje: az algás hajótest borzasztóan megnöveli a menetellenállást és irreálisan nagy fogyasztásnövekedést eredményez !

9.) Felszerelések. Pakoljuk ki a mentőmellényeket, köteleket és egyéb tartozékokat. Nézzük át, nincs-e egérrágta kötelünk, penészes mellényünk, stb. Ezeket cseréljük ki, a hiányzó felszerelést pótoljuk.
Ellenőrizzük tűzoltó készülékünk érvényességét !

10.) Okmányok. Nézzük át hajós okmányaink érvényességét. Ne a vízen, egy ellenőrzés során hívja fel a figyelmet a vízirendőr hajónk műszakijára illetve a jogosítványunk orvosijának lejártára.



AZ ÖN KOSARA ÜRES!
 
- A MOTUL minőség.

- Jön a tél !

- Mit és hová kenjünk, öntsünk ?

- Tavaszi teendők.
 
- ACEA szabványok

- API osztályzás

- Az adalékolás.

- Az olajnyomás ...

- Korszerű motorolajok ...

- Mi a viszkozitás ?

- Mi az alapolaj ?

- SAE besorolások

- Szintet. vagy ásványi ?

- Szintetikus előnyök.
 
- Adatvédelem

- Kedvezmények !

- Szállítási feltételek

- Vásárlási feltételek
 



       
Copyiright 2009 Hajosolajok.hu