felhasználónév:   jelszó:   
    
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor zsír
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
Négyütemű jet olajok
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor konzerváló szerek
Hajómotor zsírok
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
OLAJ- és ÜZEMANYAG SZŰRŐK
MerCruiser olajszűrők
MerCruiser üzemanyag szűrők
Mercury-Mariner olajszűrők
Volvo Penta olajszűrők
Volvo Penta üzemanyag szűrők
Yamaha olajszűrők
Yamaha üzemanyag szűrők
 










API OSZTÁLYOZÁS


Az American Petroleum Institute ( API ) a hajtómű- és motorolajok vonatkozásában
teljesítménykövetelményeket határozott meg, amit API osztályozásként definiált.
Motorolajok besorolása az API SAE J 183 szerint történik.

OTTO MOTOROK:

( Szerviz-osztály )
SA Hagyományos motorolajok esetleg dermedéspont javítással és / vagy habzásgátlóval.
Használatban az 1950 előtt gyártott veterán autókhoz. Már nincs érvényben.

SB Öregedést, korróziót és kopást gátló adalékokkal közepesen ötvözött motorolaj kis terhelésű Otto motorok számára. Már nincs érvényben.

SC Közepes üzemi körülmények mellett használt Otto motorok olaja. Kokszosodás-, hideg iszap-, öregedés-, korrózió- és kopásgátló adalékokkal. Megfelel az amerikai gépkocsi
gyártók követelményeinek az 1964-1967 között gyártott járműveket illetően. Már nincs érvényben.

SD Otto motorok olaja az API SC minősítésnél magasabb üzemi követelmények kielégítésére. Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók követelményeinek az 1968-1971
között gyártott járműveket illetően. Már nincs érvényben.

SE Növelt követelményeket teljesít és komoly terhelésnek ( városi közlekedés, rövid szakaszok megtétele ) kitett Otto motor olaj. Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók
követelményeinek az 1971-1979 között gyártott járműveket illetően. Már nincs
érvényben.

SF Növelt követelményeket teljesít és komoly terhelésnek ( városi közlekedés, rövid szakaszok megtétele ) kitett Otto motor olaj. Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók követelményeinek az 1980-1987 között gyártott járműveket illetően. Olyan növelt hatékonyságú adalékok kerülnek alkalmazásra, amelyek az oxidációs stabilitást, a
kopással szembeni védelmet valamint az iszaphordozó képességet javítják. Már nincs érvényben.

SG Oxidációs stabilitást növel és olajsár képződést gátló adalék erősítésű motorolaj.
Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók követelményeinek az 1987-1993 között gyártott járműveket illetően. Már nincs érvényben.

SH 1993 után piacra kerül motorolaj specifikáció. Az API-SH messzemenően megfelel az API-SG elírásoknak, de ezen felül a HTHS, a párolgási veszteség, a szűrhetőség, a habzás és a lobbanáspont vonatkozásában további előírásokat is teljesít. Már nincs
érvényben.

SJ Az API-SH besorolást követ osztály. Szigorúan korlátozott párolgási veszteség, ezáltal kisebb olajfogyasztás. 1996 októbere óta van érvényben és jelenleg is érvényes.

SL Az API-SJ minősítéssel összehasonlítva az öregedéssel szembeni ellenállást, a
viszkozitás stabilitást, az üzemanyag takarékosságot, a motor tisztaságot, a kopás csökkentését tekintve még nyújtott olajcsere intervallum esetén is magasabb elvárásokat teljesít.
2001 júliustól napjainkig érvényben van.

DIESEL MOTOROK:
( Kereskedelmi osztály )

CA Kis igénybevételnek kitett benzin és gázolaj üzem turbófeltöltő nélküli motorok
olaja, ahol az üzemanyag alacsony kéntartalmú. Az 50-es évek végéig gyártott veteránautók dieselmotorjai számára is megfelel. Már nincs érvényben.


CB Kis és közepes igénybevételnek kitett olyan benzin és gázolaj üzem turbófeltöltő nélküli motorok olaja, amelyek magas kéntartalmú üzemanyaggal működnek. Növelt
védelem a magas hőmérsékleten jelentkező lerakódásokkal és a csapágy korrózióval szemben. Már nincs érvényben.

CC Közepes és nagy terhelésnek kitett Diesel és Otto motorok olaja. Fokozott védelmet nyújt a hideg iszap, a korrózió és a magas hőmérsékleten képződő lerakódásokkal szemben. Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók követelményeinek 1961-től.
Már nincs érvényben.

CD Nagy terhelésnek kitett feltöltős vagy feltöltő nélküli Diesel motorok olaja. Már
nincs érvényben.

CD II Megfelel az API-CD kritériumoknak, de azon felül kielégíti az amerikai 2 ütemű diesel motorok ( hajók, áramfejlesztők ) számára elírtakat is. Növelt védelem a kopással
és a lerakódásokkal szemben. Már nincs érvényben.

CE Olyan nagy terhelésnek kitett, pörgős, feltölt nélküli Diesel motorok olaja, ahol a terhelés gyakorta változik. Növelt védelem az olaj besűrősödésével és a kopással szemben, tisztább dugattyúk. Az API-CD minősítésen felül a Cummins NTC 400 és
Mack EO-K/2 gyártóművi elírásokat is teljesíteni kell. Megfelel az amerikai gépkocsi gyártók követelményeinek 1983-tól. Már nincs érvényben.

CF Felülírja az API-CD meghatározást 1994-tól a nagyfeltöltésű Dieselmotorokat illetően. Magas hamutartalom esetén is alkalmazható. Használható 0,5 %-nál magasabb kéntartalom esetén. Jelenleg is
érvényben van.

CF-2 Csak 2 ütemű Diesel motorokhoz. Felülírja 1994-től az API-CD II-t. Jelenleg is érvényben van.

CF-4 Gyorsforgású 4 ütem Diesel motorok specifikus olaja 1990-tól kezdődően. Lefedi az API-CE követelményeket, fokozott olajfogyasztási és dugattyú tisztasági
követelmények mellett. Csökkentett hamutartalom.

CG-4 Komoly igénybevételnek kitett teherautó motorokhoz. Figyelembe veszi 1994 óta az EPA emissziós határértékeket. 1994 júniustól felülírja az API CF-4-et.

CH-4 1998 decemberétől felülírja az API CF-4/CG-4 meghatározásokat. Megfelel a 0,5 %-nál magasabb kéntartalomnak nyújtott olajcsere intervallum esetén.

CI-4 2002-től felülírja az API CF-4/CG-4/CH-4 meghatározásokat. Nyújtott olajcsere intervallumra érvényes.

HAJTÓMűOLAJOK:

Az API a motorolajokhoz hasonlóan a hajtóműolajok számára is készített egy teljesítmény követelmény listát. A szokásos gépjármű tartományban különbséget teszünk az API GL 1-
től a GL 5 osztályig, ami azt jelenti, hogy minél magasabb számú a GL jelölés, annál nagyobb mértékben adalékolt a hajtómű olaj.
A GL 1 minősítésű olaj nincs javítva oxidációval és korrózióval szemben.
A hagyományos váltóolajok többnyire a GL 4-es osztályhoz tartoznak, miközben a hypoid fogazású differenciálmű olajnak meg kell felelni a GL- 5 minősítésnek.

GL 1 ötvözetlen hajtómű olaj fogaskerék és csigahajtómű részére, valamint
ferdefogazású és hajlított fogazású tengelyhajtáshoz, csekély mennyiség korrózió gátló és oxidáció csökkentő adalékkal. Kisebb terhelésekhez megfelel. Feltételesen veterán
autók hajtóműveihez is megfelel. Már nincs érvényben.

GL 2 ugyanaz, mint a GL 1, de egy javított adalék csomaggal. Feltételesen veterán
autók hajtóműveihez is megfelel. Már nincs érvényben.

GL 3 Közepesen ötvözött ( EP – Extreme Pressure --- szélsőségesen nagy nyomás )
hajtómű olaj váltókhoz, külön- vagy tengelyhajtóműhöz kis vagy közepes igénybevétel esetén. Feltételesen veterán autók hajtóműveihez is megfelel. Már nincs érvényben.

GL 4 Többcélú hajtómű olaj normál és nagy terhelés mellet üzemelő váltók és hypoid hajtóművek számára. Minimum GL 4 minősítéssel kell rendelkeznie a külmotorok és a beépített hajómotorok kihajtásainak.

GL 5 Nagy igénybevételnek kitett hypoid hajtóművek olaja. Ha a gyártómű elírja,
esetenként váltókhoz is megfelel.

Fontos !

A különböző teljesítményosztályba tartozó hajtóm olajok műszaki okokból
egymással nem felcserélhetők. Ezzel együtt léteznek olyan hajtómű olajok, amelyek egyszerre két kategóriát is lefednek.


AZ ÖN KOSARA ÜRES!
 
- A MOTUL minőség.

- Jön a tél !

- Mit és hová kenjünk, öntsünk ?

- Tavaszi teendők.
 
- ACEA szabványok

- API osztályzás

- Az adalékolás.

- Az olajnyomás ...

- Korszerű motorolajok ...

- Mi a viszkozitás ?

- Mi az alapolaj ?

- SAE besorolások

- Szintet. vagy ásványi ?

- Szintetikus előnyök.
 
- Adatvédelem

- Kedvezmények !

- Szállítási feltételek

- Vásárlási feltételek
 



       
Copyiright 2009 Hajosolajok.hu