felhasználónév:   jelszó:   
    
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor zsír
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
Négyütemű jet olajok
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor konzerváló szerek
Hajómotor zsírok
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
OLAJ- és ÜZEMANYAG SZŰRŐK
Honda olajszűrők
Johnson/Evinrude olajszűrők
MerCruiser olajszűrők
MerCruiser üzemanyag szűrők
Mercury-Mariner olajszűrők
Selva olajszűrők
Suzuki olajszűrők
Tohatsu olajszűrők
Volvo Penta olajszűrők
Volvo Penta üzemanyag szűrők
Yamaha olajszűrők
Yamaha üzemanyag szűrők
SEAJET ALGAGÁTLÓ BEVONAT
SeaJet alapozók
SeaJet algagátló festékek
 










AZ OLAJNYOMÁS KIJELZÉS JELENTŐSÉGE


Olajfüggő paraméterek.

Ugyanazon járműnél eltérő olajnyomás jöhet létre az olaj viszkozitásától függően.
Egy SAE 50 viszkozitású egyfokozatú olaj nagyobb olajnyomást hoz létre, mint egy
alacsonyabb viszkozitású.
A motoron belüli viszkozitást mindazonáltal az olajellátó rendszer olajhőmérséklete erősen befolyásolja, hiszen a téli és nyári hőmérsékleti viszonyok mintegy 20 oC-os
eltérést is eredményezhetnek. Ez a tény mindenek előtt a többfokozatú olajok
nyomáskijelzését befolyásolja. Így aztán a hígabb SAE 10W-40-es olaj más eredményt produkál, mint a SAE 10W-50-es vagy SAE 20W-50-es.
A kenőanyagok összetételének semmiféle hatása nincs az olajnyomásra.
A fél- vagy teljesen szintetikus SAE 15W-50-es viszkozitású olaj ugyanazt az olajnyomást produkálja, mint az ugyanolyan viszkozitású ásványolaj.
Téves az a feltételezés, amelyik az olajnyomást a kenőképességgel hozza kapcsolatba.
Sőt, a magasabb olajnyomás az üzemanyag fogyasztást is károsan befolyásolhatja, hiszen a sűrűbb olaj szivattyúzásához több energia szükséges.
Két előírt ellenőrzés közötti időszakban az olajnyomás csökkenése a kenőolaj
üzemanyaggal való felhígulására utal. Ez annál valószínűbb lehet, minél többet használják a gépkocsit rövid utakra. A porlasztó vagy az injektor rossz beállítása szintén előidézheti
az olaj hígulását, csakúgy, mint a dugattyúgyűrűk túl nagy hézaga.
Annak elkerülésére, hogy az üzemeltetők az olajnyomásból ne vonjanak le téves
következtetéseket, sok gépkocsi gyártó cég a műszerfalon az olajmennyiséget is kijelzi.
Gyakran elfordul, hogy a kezelési útmutatók kevés információval szolgálnak az üresjárati, vagy maximális terheléskor várható olajnyomásról, ezért a járművezető ilyen vonatkozásban is elbizonytalanodhat. Semmi esetre sem lenne szabad a keletkező alacsonyabb olajnyomásnak az olajmárka vagy a viszkozitás váltásból eredően gondot
okoznia.

AZ ÖN KOSARA ÜRES!
 
- A MOTUL minőség.

- Jön a tél !

- Mit és hová kenjünk, öntsünk ?

- Tavaszi teendők.
 
- ACEA szabványok

- API osztályzás

- Az adalékolás.

- Az olajnyomás ...

- Korszerű motorolajok ...

- Mi a viszkozitás ?

- Mi az alapolaj ?

- SAE besorolások

- Szintet. vagy ásványi ?

- Szintetikus előnyök.
 
- Adatvédelem

- Kedvezmények !

- Szállítási feltételek

- Vásárlási feltételek
 



       
Copyiright 2009 Hajosolajok.hu