felhasználónév:   jelszó:   
    
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor zsír
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
Négyütemű jet olajok
Beépített hajómotor olajok
Hajómotor ápoló- és tisztító szerek
Hajómotor konzerváló szerek
Hajómotor zsírok
Hajtómű olajok
Hidraulika folyadékok
Kétütemű csónakmotor olajok
Kétütemű jet olajok
Négyütemű csónakmotor olajok
OLAJ- és ÜZEMANYAG SZŰRŐK
Honda olajszűrők
Johnson/Evinrude olajszűrők
MerCruiser olajszűrők
MerCruiser üzemanyag szűrők
Mercury-Mariner olajszűrők
Selva olajszűrők
Suzuki olajszűrők
Tohatsu olajszűrők
Volvo Penta olajszűrők
Volvo Penta üzemanyag szűrők
Yamaha olajszűrők
Yamaha üzemanyag szűrők
SEAJET ALGAGÁTLÓ BEVONAT
SeaJet alapozók
SeaJet algagátló festékek
 










A SZINTETIKUS OLAJOK ELŐNYEI:


1. Katalizátortechnika:

Az autóipari kopásteszt az utóbbi időszakban jelentősen megszigorodott.
A feltételek teljesítéséhez az olajhoz foszfort ( diophosphate ) kell adni, de a foszfor tulajdonképpen középtávon tönkreteszi a katalizátor működését.
A szintetikus olajok ellenben az autóipar által elírt kopásértékeket lényegesen alacsonyabb foszfortartalom mellett megvalósítják, miközben a katalizátor is védelmet élvez.

2. Olajcsere intervallum:

Az olajcsere intervallumok az autóiparban egyre hosszabbak lesznek. A 20.000 km-enkénti olajcsere manapság már nem számít ritkaságnak. Ezzel a fejlődéssel csak különleges,
nagyteljesítményű olajok képesek lépést tartani. A MOTUL szintetikus olajai ezeket a követelményeket már ma is kielégítik.

3. Olajsár képződés csökkentés:

Az olajsár képződését az olaj öregedése hívja életre. A levegő és a víz befolyása
következtében oxidációs termékek keletkezhetnek és polimerizáció is létrejöhet.
Nagy igénybevétel esetén ezek a keletkezett oxidok már nem képesek az olajban feloldva lebegni, hanem kicsapódnak és ebből keletkezik az olajiszap. Korszerű Otto-motoroknál
bizonyos előfeltételek megléte esetén így keletkezik az un fekete-iszap. Ennek a képződését a következő faktorok befolyásolhatják : a motor típusa, üzemeltetési körülmények, nitrogénoxid
képződés, üzemanyag, motorolaj, olajcsere intervallum, olajfelhasználás.
Ez magyarázza korszer motorok esetében az iszapteszt szükségességét.
Szintetikus olajok általános feltételek melletti használata során alig keletkezik olajsár, minimális a képződött lerakódás mértéke.

4. Turbófeltöltő:

A kenőanyag öregedését tulajdonképpen az üzemi hőmérséklet határozza meg ( ez szolgál magyarázatul a motor és hajtómű olajcserék esetében az eltérő hosszúságú intervallumokra ).
Szélsőséges hőmérsékleti viszonyok jönnek létre a turbófeltöltős eljárásban. Egy perc alatt kb. 10 liter olaj halad át a gyors forgású kompresszoron, miközben a hőmérséklet akár a 800 oC-ot
is elérheti.
A szintetikus olajok lényegesen magasabb párolgási hőmérséklete szintén egy olyan fontos szempont, amit a turbótechnikánál figyelembe kell venni.
A motorolajra gyakorolt nyomásterhelés turbómotoroknál lényegesen nagyobb, mint szívómotoroknál ( lásd. 7.pont ).

Nem utolsósorban a kipufogógázok feltöltésre történő felhasználásával a motorban eltérő égési viszonyok alakulnak ki, a létrejövő kémiai reakciók
pedig a kenőanyagra a legnagyobb terhelést gyakorolják.

Az adalékok lényegesen gyorsabban
elhasználódnak és ezáltal az ásványi olajok hatásai korlátok közé szorulnak.

5. Motorkopás:

A motor leállítását követen az olaj a rendszerből visszafolyik az olajteknőbe. Reggelente, amikor a hideg motort beindítjuk, a motornak 2-300 fordulatra van szüksége, hogy a legfontosabb kenési helyekre a kenőolaj eljusson. A MOTUL szintetikus olajai, különösen az
észter olajok a motor leállítása után a nyugalmi állapotban polaritásuknak köszönhetően tapadnak a fémfelületekre, így pedig az újraindítás után már az első löketet követen
megfelel kenést biztosítanak.
A MOTUL által ajánlott szintetikus, híg folyású olajok egyúttal azt az előnyt is tálcán kínálják, hogy a motor lényegesen gyorsabban átolajozható.
A MOTUL mindezt egy TÜV-Rheinland tartós-teszttel bizonyította.

6. Öregedéssel szembeni ellenállás:

A szintetikus olajok a feloldott szennyeződést lebegésben tartják, így az a leeresztendő fáradt olajjal eltávolítható. Előbbiek következtében semmiféle olyan lerakódás nem keletkezik, amit
gyakran hibásan iszapképződésként jelölnek.
A lerakódások egyébként bizonyos idő után az olaj útját eltömik, a motor pedig
működésképtelenné válik.

7. Nyomásterhelés:

A szintetikus olajok jellegzetes minőségi mutatója a nyomásfelvevő készség ( az olajfilm terhelhetősége ) :

o Ásványolajok 900 kg/cm2

MOTUL szintetikus olajok :

o MOTUL 4100 Turbolight 4200 kg/cm2
o MOTUL 4100 Power 4800 kg/cm2
o MOTUL 4100 Synergie 5200 kg/cm2
o MOTUL 300V Le Mans 22000 kg/cm2

8. Keverhetőség:

A MOTUL szintetikus olajai problémamentesen keverhetőek bármilyen más motorolajjal,
akár ásványi, akár szintetikus bázisú az.


9. Átállás szintetikus olajra:

Amennyiben egy járműnek semmiféle műszaki hibája nincs, akkor bármelyik - régebbi évjáratú vagy a legkorszerűbb – egyszerűen átállítható a MOTUL szintetikus olajaira.
Mindez fordítva is igaz, azaz szintetikusról ásványira is lehet váltani.

VW SZABVÁNYOK ( FELSZABADÍTVA ):

A VW/AUDI cégcsoport a motorolajok teljes tartományára saját minőségnormákat határozott meg.

VW 500.00

Ez a szabvány az un. híg folyású kategóriához tartozó, csökkentett iszapképződésű motorolajokra vonatkozik. A VW/Audi motorokhoz, ahol az 500.00 az elírás, csak ezt a
szabványt teljesítő, hígan folyó olajok használhatók ( SAE 5W-X és SAE 10W-X olajok Otto motorokhoz és szívó Diesel motorokhoz ).

VW 501.00

Ez a szabvány a nem híg folyású, csökkentett iszapképződésű olajokat jellemzi ( hagyományos motorolajok, pl. SAE 15W-40 Otto motorok és szívó Diesel motorok részére ).

VW 503.01

Csekély párolgási veszteség és nagy hő stabilitású motorolaj; a következő típusok
benzinmotoros modelljei számára előírt motorolaj : Audi S3, Audi RS4, Audi A4 3,0 V6,
Audi TT ( 165 kW ), Audi A8 6,0 (V12) és új W-motorok.

VW 505.00

Ez a szabvány az elírásos motorolaj ( ásványi vagy szintetikus ) feltöltős turbodiesel motorok számára. Az értékes motorolajok mindenkor két szabvány elírásait is teljesítik.
Ennek megfelelően ugyanígy tesz a VW 500.00 és 505.00 szabványoknak megfelel legtöbb híg folyású olaj is. Az ásványi olajok között egy sor olyan olaj található, amelyik mind a VW
501.01, mind pedig a VW 505.00 elírásait kielégíti.
Motorolajok, amelyek itt csak a VW 505.00 elírást teljesítik, csak Diesel motorokban használhatók.

VW 505.01

Ez a szabvány kiemelkedő kopásgátló, tisztító és porlasztási tulajdonságokat követel meg, egyúttal a korom részecskék okozta besűrűsödéssel szembeni fokozott ellenállást, különösen
közvetlen gázolaj befecskendezésnél.

VW 503.00-506.00

Ez a szabvány csökkentett HTHS-viszkozitású szintetikus motor olajat jelöl kiemelkedő kopásgátló és tisztító tulajdonságokkal kimondottan nyújtott szervizintervallumos járművek
részére.

VW 506.01

Ez a szabvány kiemelkedő kopásgátló, tisztító és porlasztási tulajdonságokat követel meg, egyúttal a korom részecskék okozta besűrűsödéssel szembeni fokozott ellenállást különösen
közvetlen gázolaj befecskendezésnél.


VW 504.00 és 507.00

Speciális összetétel alacsony SAPS olaj (csekély kén, foszfor és szulfát hamu tartalommal ).
Mindenek előtt nyújtott szervizintervallumos EURO IV-es benzinmotoros és korom részecske
szűrős Dieselmotorok számára.

AZ ÖN KOSARA ÜRES!
 
- A MOTUL minőség.

- Jön a tél !

- Mit és hová kenjünk, öntsünk ?

- Tavaszi teendők.
 
- ACEA szabványok

- API osztályzás

- Az adalékolás.

- Az olajnyomás ...

- Korszerű motorolajok ...

- Mi a viszkozitás ?

- Mi az alapolaj ?

- SAE besorolások

- Szintet. vagy ásványi ?

- Szintetikus előnyök.
 
- Adatvédelem

- Kedvezmények !

- Szállítási feltételek

- Vásárlási feltételek
 



       
Copyiright 2009 Hajosolajok.hu